Google Adwords er markedsføring og reklame

Derfor er Google Adwords symbolet på fremtiden på internettet

Hvad er Google Adwords egentlig? Du har måske hørt udtrykket rundt omkring, men aldrig helt forstået hvad det egentlig går ud på. Google Adwords er nemlig en af de mange funktioner på internettet som mange af os møder hver dag, men ikke rigtig har sat sig ind i.

Adwords er reklame, men reklame på en ganske ny og anderledes måde. Denne type af reklame, som udbydes og opsættes via Google, er nemlig specialiseret, så den vises til de brugere, som ifølge internetstatistikken kan virke til at være interesserede i de relevante produkter.

Hvordan kan det lade sig gøre

Google Adwords arbejder ud fra en række specielt skabte algoritmer, som aflæser og beregner data ud fra vores aktivitet på internettet. På Google er det egentlig rimelig simpelt. Hver gang vi søger på noget, bliver informationen givet videre til maskinerne, som lynhurtigt beregner hvilke reklamer der skal vises.

Det lyder skræmmende, men det er det egentlig ikke. Algoritmerne er nemlig en integreret del af internettet, og de bruges inden for alle mulige felter – blandt andet også forskning i sociale medier og adfærd. Nogle kalder det for overvågning, andre kalder det for information – ikke desto mindre er det sådan, vores fremtid på internettet ser ud.

Hvordan skal man agere i det

Der er ingen grund til at frygte mekanismer som Google Adwords. Selvom det kan virke skræmmende, at internettet så hurtigt kan finde ud af, hvad du laver, så er det ganske uskyldigt. Der er nemlig ikke nogen reel forskel på de tv-reklamer, som du sluger hver dag, og så Google Adwords.

Den eneste store forskel er nemlig, at Adwords kun viser dig de reklamer, som kan være af interesse til dig. Og det er jo faktisk en rigtig positiv ting.

Hold dig informeret omkring nye tendenser på nettet

Sidder ubehaget over den rivende udvikling på internettet alligevel stadig i dig, så er der nogle ting du kan gøre, så du ikke risikerer at blive snydt eller dele for meget ud af dig selv i forhold til, hvad godt er.

Det vigtigste er, at du en gang imellem tager dig tid til at sætte dig ind i tingene. For eksempel som du gør nu, hvor du læser mere om Adwords. På den måde er der hele tiden gennemsigtighed omkring hvad det er, der sker, når du klikker dig ind på en hjemmeside, en reklame eller en søgemaskine.

Sådan ser fremtiden ud

Der er god grund til at tro, at tendensen med Google Adwords og lignende ydelser kun vil udvikle sig og fortsætte i fremtiden. Det er nemlig smart, både for virksomhederne som får meget mere specialiseret reklame, men også for dig, som kun skal se på reklame for ting, som rent faktisk kan have interesse for dig.

Det er umuligt at spå om præcis hvordan tingene kommer til at se ud fremover. Men det er nødvendigt at omfavne internettet og dets teknologi for at være med på bølgen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.